Turró de xocolata i avellanes

image

Vaig estar mirant molts blogs i moltes receptes abans de decidir quina recepta triava. En vaig triar dues, la del turró dur d’ametlles i la de xocolata amb llet i avellanes.
El turró dur va ser un autèntic fracàs perquè no s’enduria i havia quedatu una textura estranya, però el de xocolata ha quedat molt bo.

Ingredients:
150 gr d’avellanes torrades
100 gr de llard
100 gr de xocolata negra
150 gr de xocolata amb llet

Pelem les avellanes i les reservem.
Posem un cassó al foc amb el llard i anem remenant fins que es desfaci. Un cop tingui la textura adequada, afegim la xocolata a trossets petits i anem remenant pq es defaci. En aquest punt hem de vigilar que la xocolata no se’ns cremi que sinó ens agafarà el gust. Si veiem que està molt bullent la traiem del foc i anem remenant. Per últim, afegim les avellanes i mirem que quedin totes ben barrejades amb la xocolata.
Tindrem un motlle preparat per deixar reposar el turró. Si no en tenim cap que haguem comprat especialment per això, podem tallar un bric d’envàs per la meitat i forrar-lo amb paper de forn.

El deixem reposar un parell de dies, jo el vaig deixar fora de ls nevera durant 24 hores i després el vaig posar 24 hores més a la nevera perquè acabés d’agafar consistència.

Un cop desmotllat, vaig decorar-lo per sobre amb unes estrelletes.

Deixa un comentari