Panellets

image

Ingredients:
300 gr de moniato i/o patata cuit
500 gr d’ametlla triturada
250 gr de sucre
Ratlladura de llimona
Pinyons
Trossos d’ametlla
Coco
Cacau en pols

Primer de tot, fem la massa dels panellets. Bullim la patata o moniato amb pell. Jo vaig fer 200 gr de moniato i 100 gr de patata. I com que el moniato ja es dolç vaig posar menys sucre a la barreja ja que la recepta deia 400 gr de sucre i ho trobava excessiu. A mi que m’agraden les coses poc dolces, els 250 gr de sucre ja em van anar bé!

Un cop hem pelat la patata/moniato i l’hem triturat i fet puré, la deixem refredar. Quan ja esta fred, afegim l’ametlla triturada i el sucre i anem fent la massa amb les mans. També ratllen la pell de llimona sobre la massa.

Ens ha de quedar una massa prou consistent perquè la puguem treballar amb les mans i no se’ns trenqui. La veritat és que a mi em va quedar poc ferma i em costava fer les boletes. Si podeu, és millor deixar reposar la massa 12 o 24 hores.

Per fer els panelletes de pinyons i d’ametlla, barregem els rovells d’ous amb els pinyons i les ametlles i els anem recobrint i deixant sobre la safata del forn (perquè no s’enganxessin vaig posar el paper de forn sobre la safata).

Pels panellets de coco el que fem es barrejar a la massa el mateix volum de massa que de coco. Un cop esta treballada i ben barrejada ja podem fer les formes de piràmide i recobrir-les per més coco.

I per últim, vam fer els de xocolata. També vam barrejar cacau en pols a la massa i vam fer les boletes.

El resultat va ser deliciós!! Per ser el primer any que em decidia a fer-los, estic molt contenta. Queda pendent per l’any vinent que la massa quedi més ferma i la pugui treballar millor.

De totes formes, el conjunt dels panellets del 2015 fa molt de goig!

image

Anuncis

Deixa un comentari

